Monday, November 14, 2016

BETWEEN THE LINES

GOOD AFTERNOON ALL...

I made a mistake with the keyboard and the topic spelled  BETWEEN THE LOINS...
haaaa...maybe that was what my mind wanted me to type...

there are times in life when all you need is to FOLLOW YOUR HEART ...
what your heart wants you to do ...is actually the best advice to follow,,,
nothing wrong with seeking advice from others ...but at the end of the day it is you ...
you have to decide for yourself and be responsible for that decision you make .

I just can't turn the other cheek on certain things that are happening around me nowadays...
I'm not a bad person in general, but i have my opinion on what i believe is the right thing to do.
EVER SINCE I WAS A KID, i was taught to be honest, tell the truth , never lie , HELP the helpless ,
the needy , the bullied , the not so clever , BE KIND to others, animals , all ALLAH's creation.

I believe all the above to be true and should be adhered to while i'm still here breathing and alive,,,
I hope the 56 years of life that i'm enjoying till now , not once have i coaxed anybody to do evil things .
I'm not a good person either. So not all the good traits above are applicable at any one time to me.
I WISH i have them all...really
but i will be responsible for everything that i've done for sure...
Allah have Mercy on me...

there are times i believe that every good deed deserves a good reward...
but things happen and if you really understand life ....
you know it's the best for you whether it's favourable or not...
i think everyone understands this if he or she is really being honest.

why do i feel bad if nice things don't happen to me but to the other person...
BECAUSE IT'S NOT YOUR TIME YET BRO ....SO DON'T FEEL BAD
When it's time , YOU REAP WHAT YOU SOW

But it's not unusual nowadays for one to take what one doesn't deserve just because no one can do anything about it ...it's a shame ...
we teach our children , we teach our children well
but what will become of them if things don't happen as what they expect to happen.
we live in a world ...only one world...not two not three ...
i don't mind missing out on that ferrari just because i don't want to join in on certain dishonest act...
if it was meant to be that i drive a ferrari ...that prancing horse will be in the garage soon enough..
INSYALLAH



Tuesday, June 1, 2010

NASI CAMPUR

Siapa perasan bila ke kedai atau warung hendak beli makanan.Nak bungkus atau makan kat situ.Kalau bungkus ,nak campur atau nak asing.Kalau makan situ, nak campur atau nak hidang.
tak kisah lah bungkus atau makan...siapa yang amek makanan...pelanggan atau pekerja kedai tu.
Dah dapat makanan, makan dulu baru bayar atau bayar dulu baru makan.Nak pakai tangan atau pakai sudu.Dah makan cari tissue...ada yang tissue kat atas meja yang kita makan.Ada yang tissue kat counter ( bila amek, pastikan jangan lebih nanti dia jeling semacam )...ada satu warung tu tissue dia letak kat tiang.agaknya x cukup tempat nak letak tissue dia letak lah kat tiang.ada pulak tissue terus xde.ada yang tissue kena beli ( yang peket 30 sen satu ).

Kalau korang makan kat warung, korang mesti terasa kalau harga agak tinggi..tapi kalau kat food court..makanan yang sama harga 2 kali ganda pun korang bayar.Aku memang suka makan. Sama ada wife masak atau makan luar.Yang aku paling angin bila makan luar ialah bila penjual layan pelanggan macam kita minta makan free x bayar.Sedap macam mana pun ,aku memang angin.Kalau x sedap lagi aku angin.

ingat senang ke nak dapat duit orang,ape salahnya layan dan senyum.Bukan aku nak ngurat pun.X luak tetek kau kalau tanya ngan baik dan cakap terima kasih.untung untung rezeki bertambah lagi.Kalau lah malaysia ni ada budaya tip macam lain negara...rasanya kosong botol duit tip tu.

Jadi kepada yang berniaga dan sentiasa memberi perkhidmatan terbaik kepada customers dia,
aku salute korang dan pekerja korang.Jangan kecewa kalau berdepan dengan dugaan pelanggan macam aku....he he he

Okay teh tarik satu...jangan lebih 5 kali tarik..buih x mau
nasi goreng kampung satu...nasi jangan lebih 235 biji beras,
telur mata lembu satu, kuning x nak pecah
oh ya dek....ais kosong jangan lupa..ais banyak

amacam ada berani?

Monday, May 31, 2010

YAMAHA R1 DAN AKU (ROSLI BUKAN VALENTINO ROSS)I )

Siapa kaki superbike yang tak kenal Valentino Rossi.Kalau x kenal jangan ride superbike.Anak2 aku semua kenal dia.Tapi dia x kenal anak2 aku.Aku main moto dari zaman buat A level dulu.Sampai sekarang pun aku masih ride lagi ( Syukur Alhamdullilah Allah berikan aku kesihatan dan kemudahan ).Kadang aku ride sorang, kadang ride small group dan kadang2 ride convoy.
Ride sorang aku syok sendiri...speed suka aku....kadang laju kadang x laju.
Ride small group ni ada tanduk keluar kat helmet...laju aje memanjang.Above 190kmh except bila traffic x mengizinkan.
Ride convoy...memang x laju.Sebab banyak jumlah motor yang terlibat so ada guna marshall dan sometimes police escort.Speed not exceeding 120kmh.....
Dalam banyak2 nih yang paling torture ialah ride convoy.....perghh seksa bro...seksa sungguh.

Tapi itu dah jadi activity bikers macam aku.Kalau nak rasa takut macam nak mati bawak lah laju laju...tahap yang kau x pernah capai....240kmh...269kmh...300kmh..lepas tuh ada kete ke ..lori ke keluar depan kau...braaaaake...nasib baik sempat cilok dan x panik...alamak...rasa tangan aku menggigil...telur pun rasa kebas semacam aje...haaa bawak laju lagi....nak maki lori tadi pun tak guna..dah kat belakang sangat.Kalau maki pun bukan dia dengar....dia hanya nampak satu tangan yang pakai glove tunjuk penumbuk dan helmet fullface yang menjerit tapi x dengar.Hampeh tul.....
lepas 3 km hilang menggigil dan telur kebas...pulas lagi sampai lah hati sejuk dan puas.Adegan diatas akan berulang beberapa kali didalam satu perjalanan sebuah superbike, bergantung kepada keadaan traffic pada tika dan saat itu.

Sampai destination....cari toilet, cari air nak minum lepas tu cari toilet lagi sebelum sambung journey.

GOLF DAN AKU

Memang mangkuk betul! Aku kalau kira lamanya aku main golf ( lebih 10 tahun ).Rasa nya aku faham physics hayunan golf.Theory pun aku tahu....tapi bila kat padang rasa membazir aku bawak golf bag tu.Beratnya bukan main, yang aku perasan, aku hanya guna Driver, 5 wood, P, SW, 7 iron and putter.Baru 6 batang aku guna....yang aku rasa aku boleh banggakan ialah pukulan dengan Driver...tu pun ada yang tak lepas ladies tee.X kira yang masuk kolam,hutan tebal..bola hilang dah kira makanan aku.Kalau x tenguk mana bola terbang..x payah susah2 cari...aku kira lost ball aje.Kesian member yang sama flight ngan aku.
Kalau dapat par..aku kenduri 3 hari 3 malam.Double bogey and above ..standard tuh.
So, why aku main golf? Aku sukakan ketawa dan masa yang aku dapat luangkan ngan member yang ada.That is a good enough reason for me to play golf.
As for the game of golf itself...who cares.Duit aku,aku punya pasal lah...aku nak pukul masuk kolam ke, masuk pasir ke....suka aku lahhh...kalau flight belakang rasa group aku lambat....next hole bleh potong...aku izinkan tanpa rasa kecil hati.
First nine habis , jom kita kena nasi ayam hainanese ngan coke ( included in the fees )...aaah sedap nya.Jangan lupa tuala putih sejuk buat lap muka yang berkilat.
Kutuk mengutuk dan ketawa terbahak2 lepas tu sambung 2nd nine.
Air tin kat buggy pun habis aku belasah....mineral, coke, 100 plus.
Betting aku x main...setakat makan lepas game...bagi sama rata sama rasa.
Balik hati senang , perut pun kenyang. Okay bye...alamak lupa..bola aku dalam bag dah aku dermakan kat padang tadi.siapa nak cari lah kat hutan,kolam atau tempat yang sewaktu ngan nya.Mana budak yang jual bola 2nd hand tadi....hilang mana lak dia..ha ha ha

happy hayun ( mangkuk ayun )

NOT IN THE BAG YET

I can write a whole book about all the things and stuff that i still want and yet to get..I supposed the same applies to most of you out there.

List :)))))

Money ...tons of it and must not be in the bank... myself about RM5K always in my wallet and always ready to be spent.The rest will be up to my disposable whenever I wish...no questions asked.

Vehicles ...Ermmm a) 1 supercar b) four wheel drive c) compact car for town and market d) kapchai
e)MPV for the family ride f) superbike g) dual purpose bike h)easy rider
All the above must be fully paid for.( I have tons of money mind you....

Mansion with maids and butlers

Wife...my current one Farah...what a gift and an angel from heaven. (cayalah)

Kids...I settle for all 5 I already have. ( my inspirations )

See...not that much to ask.So I say..let's get on with it and go get what we want.It's possible.
Please make sure you enjoy them once you have them okay?
Cheerio!


SUKA HATI LU BRO!

Dah lama aku x tulis kat blog aku nih...(macam lah aku sibuk sangat).Aku ni buat benda ikut suka hati aku.Nak buat , aku buat.X nak buat , aku x buat.Paling aku x suka bila orang suruh aku buat.Sebab tu lah aku kerja sendiri( x nak kena perintah ngan boss lah konon ).
Dah lebih 20 tahun aku niaga sendiri.Nak kata pandai niaga , Ferrari lum dapat beli lagi.(Kan kejayaan tu di lihat dengan ape kete yang kita mampu guna ).Tapi kira nya ape yang ade hari ni cukup lah untuk hari ni,Besok kita kira lain lah...

Ape yang aku pasti,kalau kita buat keje, mesti dengan niat yang betul dan kesungguhan yang tak berbelah bagi.(ni x kira kau makan gaji / niaga sendiri dll ).Sebabnya ialah kalau korang x tau lagi...hasil yang kita dapat.Bukan saja duit sebagai imbuhannya tapi dalam bahasa Islam kita...KEBERKATAN.Ini x sama walaupun duit yang kita dapat sama.
Aah..korang bukan suka dengar citer nih...kan?
Nanti aku tulis lagi...nak gi belakang sat....bye all


Sunday, July 19, 2009

Good Day Always

Nothing can beat the good feeling you get when you get up early. It feels so good when you open up your eyes and know that you are granted by Allah and have another day to live.Alhamdullilah....
I always send the kids to school, another blessing for me.None of my kids get to ride a bus nor a van.Same thing when they go home..If something is up, the wife will take my place.
When I was younger it didn't occur to me that I have been blessed with things that seemed small but was actually a very big influence in our daily family life.Now I see parents rushing to send their kids, some kids have to go by school bus or van.
It is during this time that you see some parents who are so kiasu when it comes to dealing with their daily chores.While we que ,some just jump thru it.You see evil in their driving when they drive thru red lights, so that they will not be late.Horns are blared because the car in front is not moving when the light is already green.Again horns are blared because you stop for cars to get out of junctions. Some just do U turns just to save that few seconds.
Never have I encountered these fools to be confronted by those law abiding drivers.Who said malaysia don't have civilised drivers.
Its just that these rascals are the ones that stand out from the crowd.Typical malaysian scenario.
The bad gets the limelight.